image

10 listopada 2024 r. weszły w życie przepisy ustawy Prawo komunikacji elektronicznej. Na temat zmian jakie wynikają dla konsumentów z wprowadzenia nowych regulacji mówił na antenie Polskiego Radia 24 Andrzej Mikucki, ekspert PIIT.

Nowe regulacje w znaczący sposób mają uprosić komunikację dotyczącą świadczenia usług telekomunikacyjnych, m.in. wprowadzając prosty język do umów konsumenckich. Jak wskazuje Andrzej Mikucki w praktyce oznacza to, że należy umowę sporządzić w taki sposób, aby abonenci, zarówno konsumenci, jak i osoby prowadzące działalność gospodarczą, wiedziały do czego się zobowiązują zawierając umowę telekomunikacyjną.

„Prawo telekomunikacyjne, które zostało zastąpione przez Prawo komunikacji elektronicznej nie posługuje się prostym językiem natomiast zadanie, które postawione zostało przed przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi jest takie, aby ten zawiły, skomplikowany język zmienić na taki, który jest prosty i zrozumiały dla abonentów, co jest nie lada sztuką.”

W rozmowie ekspert PIIT podkreślił, że jedną z ważniejszych kwestii jest bezpieczeństwo konsumentów w zakresie oferowanych usług i zawieranych umów.

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.