image

Ukraiński kryzys uchodźczy jest największym, który w tak krótkim czasie dotknął Europę od zakończenia II wojny światowej. Dzisiaj to ponad 6 mln osób, głównie kobiet i dzieci, które od wybuchu wojny opuściły Ukrainę. Potrzebują schronienia, pomocy medycznej i zaopatrzenia w podstawowe przedmioty codziennego użytku. Ale jeżeli wojna będzie się przedłużać, uchodźcy nie będą traktować swojej sytuacji jako tymczasowej. Będą potrzebowali nowego miejsca do życia i pracy, dostępu do systemu edukacji, ochrony zdrowia i usług finansowych, a także sposobu na dołączenie do lokalnych społeczności.

Technologia i dane mogą pomóc administracji publicznej i organizacjom pozarządowym w skuteczniejszym i bardziej empatycznym zaspokajaniu potrzeb uchodźców oraz w dostarczaniu bezpośrednich zasobów osobom wysiedlonym, począwszy od zapewnienia ważnego unijnego cyfrowego dokumentu tożsamości, który może ułatwić dostęp do usług publicznych, przez przyspieszenie dostarczania pomocy humanitarnej, przeciwdziałanie handlowi ludźmi.  Jakie są możliwości zwiększania świadczenia usług takich jak opieka zdrowotna, mieszkalnictwo, edukacja i pośrednictwo pracy? Jak technologia pozwala monitorować transport i ułatwiać przejazd konwojów ze środkami pomocowymi?

Na te i inne pytania odpowiadali eksperci podczas webinarium zorganizowanego przez IDC Polska, Członka PIIT, które odbyło się 26 kwietnia.

Zachęcamy do obejrzenia relacji z webinarium.

Wystąpienie Andrzeja Dulki, Prezesa PIIT

Zapis wideo całego webinaru 

Artykuł w computerworld.pl